مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 09:252021-11-27اقتصادي

پوشاندن ضعف مدیران وزارت نفت با ایراد اتهام به وزیر سابق


یک خبرگزاری حامی دولت در ادعایی نجومی با تیتر خسارت 1000 میلیارد تومانی زنگنه به خزانه کشور به نقل از منبعی مطلع نوشت: بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی در سال آخر مسئولیت خود بنزین و فرآورده های نفتی را پیش فروش و پول آن را هزینه کرده است.

البته فارس برای جذاب تر شدن ادعایش اضافه کرده: در قرارداد فروش این فرآورده ها قیمت روز لحاظ نشده است.

واقعیت چیست؟ سال گذشته و در شرایط تحریم، فروش بنزین یکی از راه های تامین ارز مورد نیاز کشور برای خرید کالاهای اساسی از جمله داروهای کرونا و واکسن بود به طوری که در سال 1399 صادرات بنزین با حدود 3 میلیارد دلار رتبه اول صادرات کشور را به خود اختصاص داد.

در شرایطی که بازگشایی اعتبار اسنادی بین المللی برای فروش فرآورده در دوران تحریم به صورت رسمی شدنی نیست، مطمئن ترین راه برای فروش فرآورده به نحوی که پول آن به خزانه دولت برگردانده شود، دریافت مبلغ صورتحساب قبل از تحویل فرآورده یا دریافت ضمانتنامه معتبر است.

شرکت ملی پالایش و پخش در سال 1399 با همین روش در حدود 9 میلیون تن فرآورده های نفتی را با قیمتی بالاتر از فوب خلیج فارس، صادر و تحویل خریداران آن داده بود.

با روی کار آمدن دولت جدید در شهریور 1400 و تغییر مدیریت شرکت پالایش و پخش، به دلیل شناخت کم و ایجاد نشدن هماهنگی لازم، شاهد کاهش تولید میانگین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشاندن ضعف مدیران وزارت نفت با ایراد اتهام به وزیر سابق

پوشاندن ضعف مدیران وزارت نفت با ایراد اتهام به وزیر سابق