مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 07:352021-11-27سياسي

بازگشت معماری ایرانی ـ اسلامی به پایتخت/شهرسازی در تهران چگونه تغییر می کند؟


اسلامی از شهرهای مختلف از جمله تهران طی سال های گذشته فاصله گرفته و حالا نه تنها بسیاری از شهروندان بلکه رییس جمهور و شهردار پایتخت هم بر این موضوع تاکید دارند.

-  خبرگزاری فارس، گروه شهری:در طول تاریخ 7 هزار ساله ایرانیان، خانه و شهر و شهرنشینی همیشه بخشی از هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی بوده است.

با ورود اسلام به کشورمان و به وجود آمدن الگوی معماری ایرانی ـ اسلامی، خانه و شهر و شهرنشینی تبدیل به یک رکن اساسی در تعالی معنوی و فرهنگی مردمان این سرزمین شده است.

متاسفانه در دهه های اخیر با هجوم فرهنگی غرب و توطئه های گوناگون جهت از بین بردن فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی و استحاله جامعه دینی و مردم متدین ایران، در یک غفلت اساسی با تغییر الگوی شهرنشینی و معماری اصیل ایرانی ـ اسلامی، آسیب های جدی در حوزه هویتی و فرهنگی بر کشور ما وارد شده است.

بسیاری از مخاطبان فارس از طریق راه اندازی کمپینی در سامانه فارس من در خواست کرده اند با توجه به عزم دولت انقلابی برای ساخت 4 میلیون مسکن، مطالبه می شود که این حجم انبوه از خانه را طبق الگوی معماری و شهرنشینی ایرانی اسلامی ساخته شود.

مخاطبان از طریق این سامانه اعلام کرده اند از فرصت یکدستی ارکان حاکمیت که به لطف خداوند همه از عناصر انقلابی است، باید جهت جلوگیری از روند غلط سالیان گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت معماری ایرانی ـ اسلامی به پایتخت/شهرسازی در تهران چگونه تغییر می کند؟

بازگشت معماری ایرانی ـ اسلامی به پایتخت/شهرسازی در تهران چگونه تغییر می کند؟