مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 06:102021-11-27سياسي

اختیارات استانداران بیشتر می شود/ دولت برای تمرکززدایی لایحه بدهد


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اراده دولت در راستای توسعه متوازن استانها و تمرکززدایی، گفت: برای تمرکززدایی از اداره سیاسی و اجتماعی استانها، - ، در خصوص تمرکززدایی در اداره کشور گفت: انقلاب اسلامی علیرغم تمام خدماتی که به ملت ایران ارائه داده، در حوزه معیشت، اشتغال و توسعه با چالش های مهمی رو به رو است.

وی عدم توسعه متوازن، تمرکزگرایی در مراکز استان ها و پایتخت ها را یکی از چالش های مهم کشور خواند و تصریح کرد: استانداران بیشتر وظیفه هماهنگی امور را برعهده دارند و عملاً نمی توانند خلاقیتی در مدیریت داشته باشند.

لذا برای ایجاد رویکرد عدالت محورانه و تحقق آرمان های امام (ره) و رهبری در راستای توسعه متوازن کشور باید رویکرد تمرکززدایی در دستور کار دولت قرار گیرد.

در حال حاضر استانداران کمترین اختیارات را دارند و عملاً جای مانور مدیریتی ندارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در برخی موارد که اختیارات جزیی به استانداران واگذار شده کارهای بزرگی برای محرومیت زدایی از شهرها و استان ها انجام شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه سطح اختیارات استانداران با توجه به شرایط استان های تحت مدیریت آنها باید متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: شرایط در استان های مرزی، استان هایی که به دریا یا خشکی وصل هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختیارات استانداران بیشتر می شود/ دولت برای تمرکززدایی لایحه بدهد

اختیارات استانداران بیشتر می شود/ دولت برای تمرکززدایی لایحه بدهد