مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 06:052021-11-27فرهنگي

بالاخره چه کسی باید پول کافه قبل از ازدواج را بدهد؟!


مریم ابراهیمی روانشانسی است که به جای نشستن پشت میز مشاوره، چادر ننه ابراهیم را سر کرده و به شیوه سنتی اما در اینستاگرام افتاده است دنبال کار جوان های دم بخت! - ؛ گروه مجله*: دیگر مثل روز مشخص است که ازدواج های ما به مرور از حالت سنتی تغییر شکل داده اند و فرم های جدیدتر و مدرن تر به خود گرفته اند.

اگر قبلاً همه مراحل آشنایی و خواستگاری در منزل دخترخانم و با حضور دو خانواده برگزار می شد، امروز جلسات زیادی از این آشنایی در مکان های عمومی مثل کافه ها برگزار می شود.

این جلسات گفتگو هم می تواند با نظارت خانواده ها باشد و هم با تصمیم خود آقاپسر و دخترخانم که دیگر به هیچ صراطی مستقیم نیستند و خودشان برای زندگی شان تصمیم می گیرند.

فعلاً بحث مان این نیست که این نوع قرار ملاقات و گفتگو برای ازدواج چقدر درست است و چه مسائلی را باید در نظر داشت، بلکه بحث مان درباره یک مسأله دیگر است: اینکه وقتی یک دختر و پسر برای صحبت های ازدواج شان در کافه قرار می گذارند، هزینه کافه را آقاپسر باید پرداخت کند یا دنگی دنگی؟! این موضوع جذابی بود که این هفته در صفحه اینستاگرامی خانم مریم ابراهیمی، دکترای روان شناسی خانواده درمانی از دانشگاه شهید بهشتی و مشاور ازدواج در کلینیک های دولتی و خصوصی، میان دختران و پسران در گرفت و هر یک از یک زاویه به این مسأله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالاخره چه کسی باید پول کافه قبل از ازدواج را بدهد؟!

بالاخره چه کسی باید پول کافه قبل از ازدواج را بدهد؟!