مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 13:002021-11-26سياسي

جزییات مصوبات شورای عالی فضایی/ تاکید بر دستیابی به مدار ژئو تا 4 سال دیگر


وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبات جلسه شورای عالی فضایی گفت: مطابق با تاکید رییس جمهور، ایران تا 4 سال دیگر به فناوری مدار بالای زمین (ژئو) و ارتفاع 36 هزار کیلومتری دست پیدا می کند.

- ، نخستین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رییسی رییس جمهور پیش از ظهر امروز جمعه 5 آذرماه برگزار شد.

حدود 11 سال از آخرین جلسه شورای عالی فضایی که بالاترین نهاد سیاستگذاری در عرصه فضا محسوب می شود می گذرد.

طبق مصوبه هیأت وزیران شورای عالی فضایی برای سیاستگذاری استفاده از فناوری های فضایی و ایجاد هماهنگی های لازم میان تمامی دستگاه های ذی ربط ، باید حداقل 2 بار در سال به ریاست رییس جمهور تشکیل شود اما در بیش از 16 سال از زمان ایجاد شورای عالی فضایی، تشکیل جلسات آن در دولت های قبل آنطور که باید جدی و مهم پیگیری نشد و به همین دلیل این شورا در 11 سال اخیر تشکیل جلسه نداد.

این شورا بر اساس ماموریت هایی که دارد باید برنامه های بلندمدت و میان مدت در بخش فضایی کشور تصویب کند و باید درباره استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، تعیین مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی، سیاست گذاری ساخت ، پرتاب و استفاده از ماهواره های ملی و تحقیقاتی، ایجاد هماهنگی میان دستگاه های ذی ربط ، هدایت و حمایت از فعالیت های بخش خصوصی در امر استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات مصوبات شورای عالی فضایی/ تاکید بر دستیابی به مدار ژئو تا 4 سال دیگر

جزییات مصوبات شورای عالی فضایی/ تاکید بر دستیابی به مدار ژئو تا 4 سال دیگر