مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 12:402021-11-26اجتماعي

خاطره مربی چتربازی ارتش در دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد


درمراسمی همزمان با هفته بسیج، یاد و خاطره سرهنگ صولت سیاح جانباز و مربی چتربازی 8 سال دفاع مقدس در مرکز آموزش زرهی شیراز گرامی داشته شد.

- اظهار داشت: مرحوم سرهنگ جانباز صولت سیاح متولد سال 1320 در شیراز بود که از سال 1337 وارد ارتش شد و پس از گذراندن دوره های چتربازی و پرش در مرکز پیاده شیراز به آموزش فنون چتربازی به پرسنل ارتشی مشغول شد و سال 1348 وارد دانشکده افسری شد.

وی افزود: مرحوم سیاح پس از خدمت در پادگان لشکرک تهران و لشکر خرم آباد بدلیل تخصص بالا در زمینه چتربازی به کمیته آموزش های هوابرد فراخوانده شد و در سال های پایانی خدمت بعنوان فرمانده یکی از گردان های تیپ 55 هوابرد در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور و بویژه در مناطق سومار و مریوان دلاورانه از کیان ایران اسلامی دفاع نمود و در منطقه عملیاتی مریوان بدلیل اصابت ترکش به پهلو و موج انفجار از ناحیه هر دوگوش به خیل جانبازان دفاع مقدس پیوست.

جوینده در ادامه بیان داشت: مرحوم سرهنگ سیاح پس از عمری رشادت و خدمات صادقانه به ایران اسلامی روز یکشنبه گذشته در سن 80 سالگی درگذشت و مراسم یادبودی همزمان با هفته بسیج با حضور خانواده و هم رزمان آن مرحوم در مدرسه چتربازی و تیپ 55 هوابرد و همچنین جمع زیادی از پرسنل و فرماندهان ارتش در مرکز زرهی شیراز برپا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطره مربی چتربازی ارتش در دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد

خاطره مربی چتربازی ارتش در دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد