مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 11:402021-11-26فرهنگي

دینم را به سینما ادا نکردم


موزه سینمای ایران گفتگویی در سال 96 با زنده یاد رحیم رحیمی پور داشت که در سالروز چهلمین روز درگذشت او بخش هایی از آن را منتشر کرد.

- جی پلاس ، موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشست های تاریخ شفاهی خود به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده یاد رحیم رحیمی پور کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس عرصه انقلاب و دفاع مقدس بخش هایی از گفتگو با این هنرمند را که در سال 1396 انجام داده، منتشر کرده است که در زیر می خوانید.

زنده یاد رحیمی پور با بیان اینکه سال 1336 در اصفهان به دنیا آمده است، گفت: از 6 سالگی سینما برایم جذابیت داشت و همانطور که همه را به سمت خودش جذب می کرد من هم آن را خیلی دوست داشتم و به سمت آن کشیده شدم.

وی ادامه با اشاره به اینکه از کودکی به سینما می رفته است، افزود: در اصفهان صبح های جمعه سوار دوچرخه دایی ام می شدم و به سینما می رفتم؛ سینماهای مایاک، نقش جهان، چهارباغ و … از همان زمان سینما در ذهن من جا پیدا کرد.

رحیمی پور بیان کرد: سال 54 دیپلم ریاضی گرفتم و در سال 57 در کنکور امتحان دادم اما به دلیل اینکه در همان سال انقلاب هم شده بود وارد کمیته ها هم شده بودم و فعالیت های زیادی در این زمینه داشتم.

وی ادامه داد: در 16 سالگی پدرم فوت کرد و من مجبور بودم در کنار تحصیل کار هم داشته باشم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دینم را به سینما ادا نکردم

دینم را به سینما ادا نکردم