مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 08:452021-11-26سياسي

مهمترین اصل و زیرساخت نظام سیاسی الهی شایسته سالاری است  


بدون شکل گیری نظام سیاسی کارآمد، شکل گیری جامعه در انتظار انبیای الهی، فراهم نخواهد شد، گفت: مهمترین اصل و زیرساخت نظام سیاسی الهی شایسته سالاری است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، امروز (جمعه) در نماز جمعه تهران در سخنانی به تبین شرایط انتخاب مالک اشتر پرداخت و گفت: انتصاب مالک اشتر، این فرمانده سلحشور به مقام استانداری و مدیریت استان مهم مصر و تعریف وظایف روشن بیانگر چند حقیقت است.

وی ادامه داد: اولاً تحقق آرمان های الهی و حرکت در مسیر جامعه ای که قیام به قسط و عدالت می نماید، مرهون نظام سازی و شکل گیری نظام سیاسی برآمده از آموزه های دینی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: بدون شکل گیری یک نظام سیاسی کارآمد با حضور و مشارکت آحاد جامعه و مبتنی بر مبانی روشن وحیانی، برای شکل گیری جامعه ای که در انتظار انبیای الهی است، فراهم نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ثانیاً این نظام بر چند اصل استوار است، مهمترین اصل و زیرساخت نظام سیاسی الهی شایسته سالاری است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: انتخاب مالک اشتر آن هم در جایگاهی که شخصیتی فرزانه، فرهیخته، توانا و با انگیزه، محمد بن ابی بکر در آن جایگاه قرار دارد، حکایت از این واقعیت می کند که در نگاه سیاسی و مدیریت علی بن ابی طالب علیه السلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین اصل و زیرساخت نظام سیاسی الهی شایسته سالاری است  

مهمترین اصل و زیرساخت نظام سیاسی الهی شایسته سالاری است