مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 08:152021-11-26اقتصادي

تولید سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور


رییس سازمان دامپزشکی کشور از تولید سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور خبرداد.

- به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، مجتمع آزمایشگاهی ملی و منطقه ای دامپزشکی در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی طی مراسمی با حضور رییس سازمان دامپزشکی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

این مجتمع آزمایشگاهی که مجهز به بخش تشخیص مولکولی(PCR) آزمایشگاه های انگل شناسی، سرولوژی دام، سرولوژی طیور، آزمایشگاه میکروبی مرضی، آزمایشگاه میکروبی غذایی، آنالیز شیمی، آزمایشگاه ملی تشخیص هاری و بخش دستگاه های حساس (High tech) است.

این مجتمع آزمایشگاهی برای پیشگیری و مدیریت بیماری های مشترک انسان و دام به عنوان آزمایشگاه مرجع و همچنین جهت انجام آزمایشات لازم برای صادرات و واردات دام و فرآورده های خام دامی احداث شده است.

علی صفر ماکنعلی رییس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم به اهمیت دامپزشکی و نقش آن در تأمین سلامت در سطح کشور و جهان پرداخت و گفت: 21 سال پیش از تأسیس سازمان ملل متحد به لحاظ گسترش بیماری های دامی و بیماری های مشترک انسان و دام کشورهای اقدام به تأسیس دفتر بین الملل کنترل بیماری های واگیردار دامی که در سال 2003 و درست پس از 79 سال کشورهای جهان با توجه به اهمیت موضوع به این نتیجه رسیدند این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور

تولید سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور