مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 07:252021-11-26سياسي

تصویب قطعنامه یونسکو در مورد حفظ یخچال های طبیعی قرقیزستان


در نشست چهل و یکمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو قطعنامه ای که به ابتکار قرقیزستان در مورد حفظ یخچال های طبیعی کوهستانی ارائه شده بود، مورد تصویب قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در نشست چهل و یکمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو در 23 نوامبر 2021 در پاریس، کشورهای عضو به اتفاق آرا از تصویب قطعنامه توسعه نظارت و تحقیق روی یخچال های کوهستانی که به ابتکار رییس جمهور قرقیزستان اعلام شد، حمایت کردند.

تصویب قطعنامه توسعه نظارت و تحقیق روی یخچال های کوهستانی را سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان در مناظره عمومی هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر سال جاری در نیویورک پیشنهاد کرده بود.

خاطرنشان می شود که هدف اصلی این قطعنامه تقویت همکاری های بین المللی در زمینه نظارت و تحقیق روی یخچال های طبیعی کوهستانی و همیشه منجمد نگه داشتن از طریق اقدامات مشترک برای ایجاد محیطی امن و پایدار برای نسل های آینده بر اساس اصول توسعه پایدار و اجرای دستور جلسه سال 2030  است.

قطعنامه قرقیزستان با حمایت عمومی همه کشورها عضو یونسکو از جمله روسیه، سوییس، ازبکستان، صربستان، بنگلادش، چین، اتیوپی، فیلیپین، تونس، اسپانیا، ماداگاسکار، آرژانتین، جمهوری دموکراتیک کنگو، کره جنوبی، ایتالیا، بلاروس، کنیا، گابن، نامیبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب قطعنامه یونسکو در مورد حفظ یخچال های طبیعی قرقیزستان

تصویب قطعنامه یونسکو در مورد حفظ یخچال های طبیعی قرقیزستان