مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 05:352021-11-26اقتصادي

انتقال آب از دریا جدی ترین مطالبه مردم سیستان و بلوچستان


بیش از دو دهه است که تغییرات اقلیمی و خشکسالی های پی در پی، زندگی مردم سیستان و بلوچستان که دچار مشکل کرده است و انتقال آب دریا به استان می تواند پایدارترین و بهترین گزینه برای تامین آب بخش های شرب، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، بیش از دو دهه است که تغییرات اقلیمی و خشکسالی های پی در پی، زندگی مردم سیستان و بلوچستان که عمدتاً از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می نمایند را دچار مشکل کرده است.

مشکلات ناشی از کاهش بارندگی ها و خشکسالی های پیاپی باعث از بین رفتن مشاغل مبتنی بر آب و به دنبال آن مهاجرت و خالی شدن روستاها از سکنه و گسترش حاشیه نشینی در شهرهایی مانند زاهدان، زابل و چابهار شده و مسائل و معضلات عدیده ای را در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ارایه خدمات و نظایر آنها به وجود آورده است.

روند مهاجرت در شمال استان که تامین آب منطقه بسته به آورد رودخانه هیرمند و اختصاص حق آبه از سوی کشور همسایه است، بیشتر و شدیدتر از سایر مناطق است.

  مجوز حفر 10 حلقه چاه ژرف اخذ شده است دولت برای تامین منابع آبی پایدار به دنبال راهکارهایی از جمله حفر چاه های ژرف و به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد که فراخوان آن به زودی صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب از دریا جدی ترین مطالبه مردم سیستان و بلوچستان

انتقال آب از دریا جدی ترین مطالبه مردم سیستان و بلوچستان