مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 05:002021-11-26اقتصادي

پیش بینی کشت 360هکتار باغات پسته در همدان


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی 360هکتار باغات پسته در سال جاری در سطح استان همدان خبر داد.

- حجت الله شهبازی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پسته از گذشته از جمله محصولاتی بوده که پیگیر گسترش و توسعه آن در استان بوده ایم و با تحقیقات و بازدیدهای میدانی متخصصان در زمینه پسته کشور که از استان همدان داشتند از سال 91کاشت پسته با پنج هکتار در استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر کشت پسته در استان همدان روند خوبی داشته، تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت باغات پسته استان بوده که پیش بینی می شود این میزان کشت در سال جاری به 360هکتار افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه کشت پسته هنوز در استان همدان جای کار دارد و می تواند محصول بسیاری برای باغداران داشته باشد، خاطر نشان کرد: دوره نونهالی پسته از زمان کاشت تا زمان باردهی هشت تا 10سال طول می کشد و هنگام باردهی 40تا 50 سال دارای میوه دهی خواهد بود .

شهبازی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه پسته در استان همدان به دلیل شرایط اقلیمی خوب آب و خاک از نظر درآمد زایی، فروش و بازاریابی و انبارداری دارای پتانسیل بالایی خواهد بود، گفت: در سطح استان همدان باغات یکپارچه خوبی از باغات پسته در حال احداث بوده و کار پیوند نهال پسته در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کشت 360هکتار باغات پسته در همدان

پیش بینی کشت 360هکتار باغات پسته در همدان