مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 02:252021-11-25سياسي

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای ترکمنستانی


امیرعبداللهیان و همتای ترکمنستانی در آستانه نشست سران اکو در عشق آباد تلفنی گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (پنجشنبه) با رشید مردوف معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان در گفتگویی تلفنی درباره روابط دو جانبه و برگزاری نشست سران اکو در عشق آباد در هفته پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان به قربانقلی بردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان، برای مساعدت به برگزاری موفق این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حضور آیت الله رییسی در اجلاس سران اکو، این رویداد را فرصت مغتنمی برای گفتگو درباره مسائل مورد علاقه و سطح بالای دو کشور برشمرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این تماس با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی فوق با حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور های عضو اکو از جمله اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی و جلسات اقتصادی در وزارت خارجه ترکمنستان و نشست وزرای خارجه در روز شنبه، از حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در نشست های یاد شده و نشست اصلی (سران) تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد این نشست ها بیش از پیش در راستای توسعه و گسترش روابط و همکاری بین کشور های منطقه ثمربخش باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای ترکمنستانی

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای ترکمنستانی