مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 17:502021-11-25سياسي

دستور ضرغامی برای بازگشایی قلعه پرتغالی های هرمز


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر پنجشنبه در بازدید از قلعه پرتغالی های جزیره هرمز، دستور بازگشایی این قلعه را صادر کرد.

- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر پنجشنبه در بازدید از قلعه پرتغالی های جزیره هرمز، دستور بازگشایی این قلعه را صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، عزت الله ضرغامی در جریان سفر به جزیره هرمز و پس از بازدید از بخش های مختلف این جزیزه، قلعه پرتغالی ها را نیز که هم اکنون به دلیل اجرای عملیات مرمت در بخشی از آن، تعطیل است، مورد بازدید قرار داد و گفت: با توجه به مطالبات مردمی، این محل بازگشایی شود و گردشگران بتوانند با رعایت پروتکل ها و قواعد مرمت از این محل بازدید کنند.

وی بیان داشت: بازدید مردم از این قلعه حتی در بخشی که مرمت انجام می شود به شرط رعایت پروتکلهای بهداشتی مشکلی ندارد و حتی زمینه آشنایی مردم با شیوه بازسازی بناهای تاریخی را فراهم می آورد.

ضرغامی با اشاره به اینکه قلعه پرتغالی ها یک اثر باستانی و تاریخی است که در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد، افزود: ما مشکلات اعتباری داریم و هم اکنون پیمانکار مرمت قلعه چند میلیارد تومان طلب دارد و وزارتخانه نتوانسته پاسخگو باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: نیازمند یک تحول اساسی در حوزه اعتبارات مرمت بناهای تاریخی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور ضرغامی برای بازگشایی قلعه پرتغالی های هرمز

دستور ضرغامی برای بازگشایی قلعه پرتغالی های هرمز