مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 09:202021-11-25پزشكي

داروهای رایجی که مانع درمان سرطان ریه می شوند


بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه فلیندرز استرالیا داروی رایجی که برای درمان ریفلاکس، سوزش قلب و زخم استفاده می شود می تواند اثربخشی داروهای ایمنی درمانی سرطان ریه را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازیوروکالرت، این تحقیق تاثیر مهارکننده های پمپ پروتون (PPIs) را بر روی بیمارانی که تحت درمان سرطان ریه سلول های غیر کوچک، شایع ترین نوع سرطان ریه، مورد بررسی قرار داد که 85 درصد موارد را شامل می شود.

این بیماران با شیمی درمانی یا با ترکیبی از شیمی درمانی و آتزولیزوماب، یک داروی مهارکننده وارسی ایمنی که برای تقویت سیستم ایمنی جهت کشتن سلول های سرطانی طراحی شده است، تحت درمان قرار گرفتند.

محققان دریافتند که استفاده از مهارکننده های پمپ پروتون با بقای کمتر در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته تحت درمان با آتزولیزوماب همراه با شیمی درمانی مرتبط است اما در بیمارانی که فقط شیمی درمانی دریافت کرده بودند، چنین نبود.

نتایج این تحقیق نشان داده است که استفاده از مهارکننده های پمپ پروتون با کاهش قابل توجهی در مزایای ایمنی درمانی مرتبط است.

محقق اصلی تحقیق، دکتر اش هاپکینز از موسسه تحقیقات بهداشتی و پزشکی فلیندرز می گوید: مهم است که تاثیر مهارکننده های پمپ پروتون به خوبی درک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای رایجی که مانع درمان سرطان ریه می شوند

داروهای رایجی که مانع درمان سرطان ریه می شوند