مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 09:002021-11-25پزشكي

درمان و حتی پیشگیری از دیابت نوع 1 با یک قرص جدید


یک قرص انسولین جدید که توسط محققان دانشگاه ییل (Yale) ساخته شده است، موفق شد دیابت نوع 1 را در موش ها درمان کند و حتی از آن پیشگیری کند.

- یک قرص انسولین جدید که توسط محققان دانشگاه "ییل"(Yale) ساخته شده است، موفق شد دیابت نوع 1 را در موش ها درمان کند و حتی از آن پیشگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، دانشمندان دانشگاه ییل یک داروی خوراکی جدید ساخته اند که می تواند به درمان و حتی پیشگیری از دیابت نوع 1 کمک کند.

محققان این دانشگاه در آزمایش هایی که روی موش ها انجام دادند، مشاهده کردند که این دارو نه تنها به سرعت سطح انسولین را در بدن آنها تنظیم کرد، بلکه عملکردهای متابولیک آنها را نیز بازیابی و التهاب را معکوس کرد و راهی بالقوه برای پیشگیری از بیماری باز کرد.

دیابت نوع 1 زمانی شروع می شود که سیستم ایمنی فرد به سلول های بتای لوزالمعده حمله کرده و آنها را از بین می برد.

این سلول های حیاتی مسئول تولید انسولین هستند؛ هورمونی که گلوکز را به انرژی تبدیل می کند و به همین دلیل بیماران به چندین بار تزریق انسولین در روز نیاز دارند.

مصرف خوراکی انسولین اما یک کار بسیار ساده تر و غیر تهاجمی خواهد بود، اما متأسفانه انسولین قبل از اینکه بتواند به جریان خون برسد، در معده از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان و حتی پیشگیری از دیابت نوع 1 با یک قرص جدید

درمان و حتی پیشگیری از دیابت نوع 1 با یک قرص جدید