مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 05:152021-11-25بين الملل

لیتوانی: اروپا برای آماده قلدری اقتصادی چین باشد


وزیر خارجه لیتوانی با تاکید بر اینکه اروپا باید آماده مقابله با قلدری و زورگویی اقتصادی چین باشد و بیشتر در هند – اقیانوسیه مشارکت کند، - وزیر خارجه لیتوانی با تاکید بر اینکه اروپا باید آماده مقابله با "قلدری و زورگویی" اقتصادی چین باشد و بیشتر در هند – اقیانوسیه مشارکت کند، گفت کشورش با رنج اقتصادی کوتاه مدتی که چین بابت ارتقای روابط آن با تایوان تحمیل می کند، کنار خواهد آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین روز یکشنبه مناسبات دیپلماتیک خود با لیتوانی را به دنبال اقدام این کشور حوزه بالتیک که اجازه داد تایوان خودگردان یک سفارت دوفاکتو در آنجا افتتاح کند، کاهش داد.

لیتوانی با چین روابط رسمی دارد نه تایوان.

تایوان از نگاه پکن یک استان آن به شمار می رود و مقامات لیتوانی می گویند که چین برای وارد آوردن خسارت از جمله با قطع خطوط تجاری به تلافی این تصمیمش اقدام کرده است.

گابریلیوس لندزبرگیس، وزیر خارجه لیتوانی در مصاحبه ای با رویترز در واشنگتن گفت که چنین خسارت هایی بی دوام خواهند بود چرا که کشورش تلاش دارد از وابستگی زنجیره های تامین خود به چین بکاهد.

او افزود: در کوتاه مدت، برای هر کشوری دردآور خواهد بود که قراردادهایش متوقف شود، اما این کوتاه مدت است چون بازارها خودشان را تطبیق می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیتوانی: اروپا برای آماده قلدری اقتصادی چین باشد

لیتوانی: اروپا برای آماده قلدری اقتصادی چین باشد