مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 03:452021-11-25سياسي

اصل 90 قانون اساسی، آخرین راه تظلم خواهی و شکایت از کار قوای سه گانه است


اصل 90 قانون اساسی به عنوان آخرین راه تظلم خواهی و شکایت از طرز کار قوای سه گانه ایجاد شده است و به واقع شکایت از نهادهای وابسته به دولت یا قوهٔ قضاییه باید در دستگاه های پیش بینی شده در قانون صورت گیرد.

- یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: اصل 90 قانون اساسی به عنوان آخرین راه تظلم خواهی و شکایت از طرز کار قوای سه گانه ایجاد شده است و به واقع شکایت از نهادهای وابسته به دولت یا قوهٔ قضاییه باید در دستگاه های پیش بینی شده در قانون صورت گیرد.

عبدالله سمامی در گفت و گو با ایسنا درباره سخنان حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای مبنی بر اینکه مفهوم و نحوه شکایت از طرز کار قوا تبیین نشده است ، گفت: براساس اصل 90 قانون اساسی که در حقیقت اصلاح شده اصل 73 پیش نویس قانون اساسی است؛ هرکس شکایتی از طرز کار مجلس شورای اسلامی یا قوه مجریه یا قوه قضاییه داشته باشد، می تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند.

مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه و یا قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصل 90 قانون اساسی، آخرین راه تظلم خواهی و شکایت از کار قوای سه گانه است

اصل 90 قانون اساسی، آخرین راه تظلم خواهی و شکایت از کار قوای سه گانه است