مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 16:052021-11-24اقتصادي

پایان واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سنگین شهرستان راز و جرگلان


رییس شبکه دامپزشکی راز و جرگلان گفت: طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دام سنگین شهرستان راز و جرگلان با واکسینه شدن 11 هزار و 453 راس گاو و گوساله به اتمام رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از راز و جرگلان، صبح امروز شاهین قهرمانی، رییس شبکه دامپزشکی راز و جرگلان در گفت وگو با رسانه ها با اعلام اتمام واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سنگین در راز و جرگلان، اظهارکرد: طرح واکسیناسیون رایگان دام سنگین علیه بیماری تب برفکی که آبان سال جاری به مدت 21 روز کاری اجرا شد، با واکسیناسیون 11هزار و453  راس دام به پایان رسید.

وی گفت: در این طرح با مراجعه به 95 واحد اپیدمیولوژیک فعال دامی این شهرستان با پوشش 87 درصدی دام سنگین به تعداد 13 هزار و 240 راس دام مراجعه شد که تعداد 11هزار 453 راس به طور رایگان علیه تب برفکی واکسینه و ایمن شدند.

رییس شبکه دامپزشکی راز و جرگلان افزود: تب برفکی بیماری ویروسی مسری با میزان شیوع و کشندگی بالا در بین تمامی نشخوارکنندگان اهلی و وحشی است که می تواند خسارت اقتصادی سنگینی به دامداران وارد کند.

از علائم این بیماری می توان به تب بالا، بی اشتهایی، پرخونی مخاط ملتحمه چشم، لنگش، تاول های دهانی و پستانی و تلفات به خصوص  در سنین پایین و نوزادی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سنگین شهرستان راز و جرگلان

پایان واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سنگین شهرستان راز و جرگلان