مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 10:252021-11-24اقتصادي

خانه های بوم گردی؛ فرصتی برای توسعه گردشگری روستایی در زنجان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابهر گفت: راه اندازی خانه های بوم گردی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری روستایی است.

- ایسنا/زنجان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابهر گفت: راه اندازی خانه های بوم گردی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری روستایی است.

داوود آبیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خانه های بوم گردی یکی از اماکنی است که در روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند، راه اندازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در ابهر 32 مجوز خانه بوم گردی صادر شده که برخی از این خانه ها فعال نیست.

وی با بیان اینکه عمده مجوزهای خانه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری صادر شده است، تصریح کرد: دلیل این موضوع نیز بکر بودن این مناطق، معرفی آداب و رسوم، معماری سنتی و المان های فرهنگی که جاذبه روستاهای گردشگری محسوب می شوند، است.

آبیان با بیان اینکه از مهم ترین مزیت خانه های بوم گردی این است که می توان با یک مجوز خدمات متعدد گردشگری در این خانه ها ارائه کرد، ادامه داد: این خدمات شامل اقامت، پذیرایی، معرفی و فروش صنایع دستی و نیز محصولات روستا می شود.

این مسئول با یادآوری اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از خانه های بوم گردی در سطح شهرستان ابهر وجود دارد، متذکر شد: بیشتر خانه های بوم گردی در ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های بوم گردی؛ فرصتی برای توسعه گردشگری روستایی در زنجان

خانه های بوم گردی؛ فرصتی برای توسعه گردشگری روستایی در زنجان