مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 09:102021-11-24پزشكي

واکسن زگیل تناسلی چیست و چرا همه باید تزریق کنند؟


ویروس اچ پی وی که در بین مردم به عنوان زگیل تناسلی شناخته می شود، در دنیا بسیار شایع بوده و عامل ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان است، اما خبر خوب این است که این ویروس واکسن دارد.

- جی پلاس ، دکتر مریم دلشاد پزشک عمومی، با اشاره به اینکه ویروس اچ پی وی (HPV) یا پاپیلومای انسانی شایع ترین عفونت قابل انتقال از طریق جنسی است، اظهار کرد: سرطان دهانه رحم جزو معدود سرطان هایی است که برای آن واکسن ساخته شده، این موضوع بسیار مهم و امیدوارکننده است، برای همین به همه افراد توصیه می شود واکسن اچ پی وی را تزریق کنند.

ایسنا نوشت؛ این پزشک با اشاره به اینکه در بسیاری از کشور های دنیا تزریق واکسن اچ پی وی جزو واکسیناسیون روتین است و تزریق آن از سن 10 سالگی شروع می شود، گفت: بسیاری از افراد تصور می کنند فقط دختران و زنان باید این واکسن را تزریق کنند، درحالی که ویروس اچ پی وی به صورت نادر می تواند در مردان نیز سرطان هایی مثل سرطان بیضه، مقعد، آلت تناسلی و سرطان دهان و مجاری گوارشی ایجاد کند، اگرچه احتمال آن خیلی کمتر است و سرطان بیضه، مقعد و آلت تناسلی بیشتر در مردان همجنسگرا دیده شده است.

وی افزود: علت اینکه به مردان نیز توصیه می شود واکسن اچ پی وی را تزریق کنند این است که مردان ناقل ویروس هستند و اگر واکسینه شوند، به ویژه در سنین پایین، زنجیره ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن زگیل تناسلی چیست و چرا همه باید تزریق کنند؟

واکسن زگیل تناسلی چیست و چرا همه باید تزریق کنند؟