مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 05:552021-11-24اقتصادي

ذبح دام های آبستن در کرمانشاه ممنوع است


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوع بودن ذبح دام های آبستن در استان، گفت: دامپزشکی بر این موضوع نظارت جدی دارد.

- حسین حیدری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه،  ذبح دام های آبستن را براساس ماده 10 آیین نامه اجرایی و ماده 18 قانون سازمان دامپزشکی کشور ممنوع اعلام کرد.

وی گفت: خشکسالی امسال و افزایش هزینه ها باعث شد تا قدرت دامداران برای نگهداری دام ها کاهش یابد و همین موضوع باعث گرایش دامداران به فروش دام هایشان شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: با نظارت های انجام شده از ذبح دام های آبستن در استان کرمانشاه جلوگیری شده و هیچ کشتاری در ارتباط با دام های آبستن در استان صورت نخواهد گرفت چرا که ذبح این دام ها ذخیره جمعیت دامی را به مخاطره می اندازد.

وی ذبح دام های مولد و آبستن را تنها در شرایطی خاص مجاز دانست و خاطرنشان کرد: در مواردی همچون آسیب دیدگی دام و یا ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام با نظر دامپزشکی و نظارت بازرسان نسبت به ذبح دام اقدام می شود.

حیدری در پایان، یادآور شد: در استان کرمانشاه 3 کشتارگاه صنعتی و 13 کشتارگاه سنتی وجود دارد که بازرسان دامپزشکی و شرعی بر فعالیت آن ها نظارت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح دام های آبستن در کرمانشاه ممنوع است

ذبح دام های آبستن در کرمانشاه ممنوع است