مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 05:352021-11-24اقتصادي

خطوط انتقال آب، گاز و فاضلاب در معرض خطر فرونشست


صنعت کشاورزی بیشتر به منابع آبی زیرزمینی متکی است و استخراج بی رویه منابع آبی زیرزمینی منجر به فشرده شدن سطوح خاکی خواهد شد و در نتیجه گسترش صنعت کشاورزی فرونشست های گسترده ای را در سراسر کشور شاهد هستیم.

- رییس اداره ترازیابی دقیق سازمان نقشه برداری کشوری گفت: در مناطق 9، 10، 11، 17 و 18 تهران فرونشست در حال کشیده شدن به مناطق شهری است و به عنوان مثال در منطقه چهاردانگه سرعت فرونشست در یک بازه کم در حال افزایش است.

معصومه آمیغ رییس اداره ترازیابی دقیق سازمان نقشه برداری کشوردر گفتگو با خبرآنلاین در خصوص وضعیت بحرانی فرونشست زمین در کشور و تنش آبی گفت: بحث گرمایش جهانی مشکل کمبود آب را برای کل دنیا به وجود آورده است و کشور ما نیز بر روی کمربند خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد و از این پدیده مستثنی نیست و از طرف دیگر رشد جمعیت در جهان منجر به گسترش کشاورزی شده است و کشور ما نیز به سمت گسترش کشاورزی پیش رفته است که به معنا تقاضا بیشتر برای آب در شرایطی است که بارندگی ها کاهش پیدا کرده است وبا بحران آبی مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: صنعت کشاورزی بیشتر به منابع آبی زیرزمینی متکی است و استخراج بی رویه منابع آبی زیرزمینی منجر به فشرده شدن سطوح خاکی خواهد شد و در نتیجه گسترش صنعت کشاورزی فرونشست های گسترده ای را در سراسر کشور شاهد هستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطوط انتقال آب، گاز و فاضلاب در معرض خطر فرونشست

خطوط انتقال آب، گاز و فاضلاب در معرض خطر فرونشست