مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 05:102021-11-24فناوري

شکایت اپل علیه سازنده جاسوس افزار پگاسوس


شرکت اپل شکایتی علیه شرکت سایبری اسراییلی NSO Group و شرکت مادرش OSY Technologies به دلیل جاسوسی از کاربران آمریکایی اپل با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس تنظیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اپل اعلام کرد درصدد است استفاده از هر گونه نرم افزار، خدمات یا دستگاههای این شرکت را برای NSO Group ممنوع کند تا از سوءاستفاده بیشتر جلوگیری کند.

اپل جدیدترین شرکتی است که علیه NSO Group که سازنده ابزار هک پگاسوس است و به گفته گروههای دیده بان، فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران را هدف قرار داده است، دست به اقدام می زند.

مقامات آمریکایی اوایل ماه میلادی جاری این شرکت را در فهرست سیاه تجاری قرار دادند.

همچنین NSO Group با اقدام حقوقی یا انتقاد از سوی شرکتهای مایکروسافت، متا پلتفرمز(فیس بوک)، آلفابت و سیسکو سیستمز روبروست.

شرکت NSO Group ظاهرا در دور زدن امنیت محصولات ساخت این شرکتها و فروش آن در قالب ابزارهای هک به دولتهای خارجی فعالیت داشته است.

این شرکت مدعی است ابزارهای هک خود را تنها به دولتها و سازمانهای اجرایی می فروشد و در بیانیه ای اعلام کرد که هزاران زندگی با استفاده از ابزارهای این شرکت نجات داده شده است.

سخنگوی این شرکت در بیانیه ای گفت: تروریستها و مجرمان می توانند آزادانه در بهشتهای فناوری فعالیت کنند و ما برای دولتها ابزارهای قانونی برای مبارزه با آنها فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت اپل علیه سازنده جاسوس افزار پگاسوس

شکایت اپل علیه سازنده جاسوس افزار پگاسوس