مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 04:302021-11-24پزشكي

واکسینه شدن 150 هزار راس دام سیستان و بلوچستان بر علیه تب برفکی


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری بیش از 150 هزار راس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری بیش از 150 هزار راس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

دکتر مسعود اصغری در گفت وگو با ایسنا گفت: بیماری تب برفکی بیماری عفونی، ویروسی و اغلب کشنده در دام های اهلی و وحشی است و در 70 گونه جانوری تاکنون گزارش گردیده است و به علت واگیری شدید و علایم بالینی باعث خسارات اقتصادی سنگینی به صنعت دامداری کشور می شود؛ از جمله علایم آن می توان بروز تب در دام بیمار و به دنبال آن باعث ظهور تاول در دهان و پاها و همچنین لنگش اشاره نمود.

این بیماری در صورت تماس با دام آلوده، تجهیزات دامداری، غذا و لباس آلوده، حمل و نقل و.

در سطح وسیعی منتشر می شود.

دکتر اصغری افزود: کنترل و پیشگیری از این بیماری منوط به همکاری دامداران در امر واکسیناسیون موثر و به موقع دام ها، قرنطینه نمودن دام مبتلا، کنترل تردد و نقل و انتقال دام ها می باشد و در انتشار بیماری حمل و نقل غیر مجاز و دام قاچاق نقش مهمی ایفا می نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن 150 هزار راس دام سیستان و بلوچستان بر علیه تب برفکی

واکسینه شدن 150 هزار راس دام سیستان و بلوچستان بر علیه تب برفکی