مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 18:302021-11-23بين الملل

انگلیس بابت ماجرای گروگانگیری مسافران بریتیش ایرویز در کویت عذرخواهی کرد


وزیر خارجه انگلیس به دلیل گروگان گرفته شدن مسافران و خدمه پرواز BA149 توسط نیروهای عراقی در سال 1990 عذرخواهی کرد.

- انگلیس بابت ماجرای گروگانگیری مسافران "بریتیش ایرویز" در کویت عذرخواهی کرد وزیر خارجه انگلیس به دلیل گروگان گرفته شدن مسافران و خدمه پرواز BA149 توسط نیروهای عراقی در سال 1990 عذرخواهی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پرواز BA149 به همراه 367 مسافرش در ساعت های آغازین دوم اوت 1990 در کویت فرود آمد و سپس تمامی خدمه و مسافران این پرواز توسط نیروهای مهاجم عراقی بازداشت شدند.

به نقل از یورونیوز، دولت انگلیس روز سه شنبه بابت اینکه در سال 1990 و پیش از حمله صدام به کویت به شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز در خصوص این وضعیت بحرانی هشدار نداده بود، عذرخواهی کرد.

پرواز 149 شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز در روز 2 اوت سال 1990 در کویت به زمین نشست؛ اما این فرود همزمان بود با هجوم نیروهای عراقی تحت امر صدام به این هواپیما و موجب شد نیروهای عراقی برخی از 367 مسافر این پرواز و خدمه آن را برای بیش از چهار ماه به اسارت بگیرند.

در نهایت البته این گروگان گیری به پایان رسید و مسافران و خدمه پرواز توانستند به کشور خود باز گردند؛ اما مسافران آن پرواز مدت هاست که در پی یافتن پرسش این پاسخ هستند که لندن چه زمانی از وقوع حمله نیروهای عراقی به کویت مطلع بوده و چرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس بابت ماجرای گروگانگیری مسافران بریتیش ایرویز در کویت عذرخواهی کرد

انگلیس بابت ماجرای گروگانگیری مسافران بریتیش ایرویز در کویت عذرخواهی کرد