مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 16:502021-11-23سياسي

اتفاقی عجیب در مورد شفافیت؛ پنهان کاری های دولت و مجلس از یکدیگر و مردم!


هرچند مجلس و دولت در برخی مسائل دیگری را محرم نمی دانند؛ اما برای ارائه طرح و لایحه علیه شفافیت و آزادی های مدنی مردم توافق دارند.

طرح صیانت از حقوق کاربران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق نوشت: دولت و مجلس هرچند اختلافاتی دارند؛ اما یکی از نقاط اشتراک آنها محرمانه کردن جلسات، مقررات و قراردادها به نفع خود است و این در حالی است که شفافیت شعار همیشگی پاستورنشینان و بهارستانی ها بود.

مجلس یازدهم در یک سال و چند ماهی که بر سر کار آمده، بارها جلسات خود را غیرعلنی کرده است؛ از پیش جلسه غیرعلنی برای بررسی رأی اعتماد به وزیر دولت تا جلسه با رییس سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه سال بعد.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هم بر اساس اصل 85 در کمیسیون مشترک و به طور پنهانی تصویب و اجرا خواهد شد و حتی قیمت گذاری برای فولاد نیز در جلسه غیرعلنی بررسی شد.

طبق اصل 69 قانون اساسی: مذاکرات مجلس باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود و تنها در شرایط اضطراری، درصورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند، به تقاضای رییس جمهور یا یکی از وزرا یا 10 نفر از نمایندگان، جلسه غیرعلنی تشکیل می شود .

همین باعث شد حتی صدای مالک شریعتی نماینده تهران نیز بلند شود و بگوید: تعداد جلسات غیرعلنی مجلس زیاد شده و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتفاقی عجیب در مورد شفافیت؛ پنهان کاری های دولت و مجلس از یکدیگر و مردم!

اتفاقی عجیب در مورد شفافیت؛ پنهان کاری های دولت و مجلس از یکدیگر و مردم!