مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 06:202021-11-23پزشكي

روش جدید محققان برای دور زدن سد خونی مغزی


محققان دانشگاه تگزاس در دالاس در مطالعه اخیرشان از توسعه روشی جدید برای ارسال دارو به مغز و عبور دارو از سد خونی مغزی خبر داده اند.

- محققان "دانشگاه تگزاس در دالاس" در مطالعه اخیرشان از توسعه روشی جدید برای ارسال دارو به مغز و عبور دارو از سد خونی مغزی خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، ارسال دارو به مغز به دلیل وجود سد خونی مغزی کار چالش برانگیزی است چرا که سد خونی مغزی دارای یک لایه اندوتلیال تخصصی است و به همین دلیل در آنچه می تواند از بافت عصبی عبور کند، بسیار گزینشی عمل می کند.

محققان دانشگاه تگزاس در دالاس آمریکا در مطالعه اخیرشان روشی را توسعه داده اند که اجازه می دهد داروها از سد خونی مغزی عبور کنند.

این روش به طور بالقوه امکان توسعه درمان های جدید برای درمان تومورهای مغزی و سایر بیماری هایی که بر مغز تاثیر می گذارند را افزایش می دهد.

سد خونی مغزی یا در اصطلاح پزشکی(BBB) محدوده جداکننده بین مایع برون سلولی مغز در سیستم اعصاب مرکزی و جریان خون گردشی در بدن است به طوری که اگر مواد رنگی به درون خون تزریق شود می توان مشاهده کرد که از این ماده درون مغز اثری دیده نمی شود.

این پرده یا سد از مویرگ های ویژه تشکیل شده که بر خلاف ساختار عادی در مویرگ ها دارای منافذ معمول نبوده و اتصال بین سلولی در آنها از نوع ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش جدید محققان برای دور زدن سد خونی مغزی

روش جدید محققان برای دور زدن سد خونی مغزی