مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 05:302021-11-23سياسي

همه چیز درباره چفیه


درست است که چفیه در ایران از زمان انقلاب دیده شد و با دفاع مقدس و بسیجی ها شناخته تر، اما قدمت آن خیلی قدیمی تر از این حرف هاست و با تاریخ پوشش مردمان سرزمین های این منطقه گره خورده است.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه مجله _ مرضیه کیان: لباس خاکی و پوتین مشکی و چفیه ای که دور گردن بسته شده، تقریباً برای همه ایرانی ها نمادی از دفاع مقدس است.

لباس خاکی و پوتین که فاکتور گرفته شود، چفیه باقی می ماند که اگر کسی بعد از دوران جنگ از آن استفاده کند، بیشتر با عنوان بسیجی خطاب می شود.

البته نوع چفیه هم خیلی مهم است! منظور چفیه ای است سفید رنگ که با خطوط مشکی آذین داده شده، نه انواع مختلف آنکه این روزها در بازار دیده می شود.

با اینکه در میدان نبرد، خیلی چیزها مثل اسلحه، فشنگ، سیم خاردار و نارنجک مطرح است، اما در این میان چفیه جایگاه ویژه ای دارد؛ هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ کاربردی.

پای صحبت رزمنده ها که می نشینیم چفیه تنها به عنوان نمادی برای مقاومت و نشانه بسیجی بودن نیست.

آقا هادی که سابقه حضورش در جبهه های دفاع مقدس به 9 ماه و چند روز می رسد، از کاربردهای چفیه بیشتر می گوید: هرچند توصیف ارزش چفیه برای ما که روزهای خوش و ناخوش را با هم دیدیم سخت است، ولی چیزهایی که می شود بیان کرد این است که چفیه روی خاک برای ما حکم سجاده داشت، در شرایط خاص نقاب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره چفیه

همه چیز درباره چفیه