مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 03:452021-11-23سياسي

برای نهادها و سازمان های نظارتی قانون تدوین شود


بهتر است که  یک  قانون عادی برای نهادها و سازمان های نظارتی تدوین شود و آیین نامه اجرایی هم باشد  که هم مردم و  آحاد ملت از وظایف دستگاه های نظارتی مطلع باشند و هم خود دستگاه از آن اطلاع داشته باشد و هم تکلیف دستگاه  قضایی  و مقامات قضایی  مشخص باشد.

- یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: بهتر است که  یک  قانون عادی برای نهادها و سازمان های نظارتی تدوین شود و آیین نامه اجرایی هم باشد  که هم مردم و  آحاد ملت از وظایف دستگاه های نظارتی مطلع باشند و هم خود دستگاه از آن اطلاع داشته باشد و هم تکلیف دستگاه  قضایی  و مقامات قضایی  مشخص باشد.

  هوشنگ پوربابایی در گفت وگو با ایسنا درباره سخنان رییس قوه قضاییه مبنی براینکه مفهوم و نحوه شکایت از طرز کار قوا تبیین نشده است ، گفت: ما برابر قانون اساسی یا قوانین عادی دیگر، نهادهای نظارتی متعددی داریم که می توانند روی عملکرد قوا بررسی هایی را انجام دهند.

در قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور است و در قوه مقننه مثلا دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 هم قوه قضاییه است و در خود قوه مجریه هم نهادهای نظارتی متعددی وجود دارد که همه اینها بررسی می کنند و شرح وظایف مشخصی دارند که باید به عملکرد خودشان بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای نهادها و سازمان های نظارتی قانون تدوین شود

برای نهادها و سازمان های نظارتی قانون تدوین شود