مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 13:452021-11-22ورزشي

اسکان دائم عشایر سیاستی شکست خورده است


رییس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: اسکان دائم عشایر و یکجا نشینی سیاست شکست خورده و نادرستی است و به طور کامل این سازمان مخالف اسکان عشایر است.

- ، علی کریمی فیروز جایی بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: عشایر سبب می شوند جنگل های کشور که در سال های اخیر طعمه حریق شده اند، از آتش سوزی ها در ا مان بمانند و عشایر آسیبی به طبیعت وارد نمی کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه تنها یک بار از عشایر نام برده شده بود، گفت: سیاست های حمایتی برای تقویت زندگی عشایر افزایش یافته و 17 بار در برنامه ششم توسعه از عشایر نام آورده شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه رتبه بندی، اعتبار خاصی برای ارتقای معلمان عشایری قرار داده شده است، گفت: در بودجه سال جاری نیز توجه ویژه ای به رفع مشکلات مدارس عشایری شده است.

فیروز جایی اظهار داشت: در این راستا تفاهم نامه ای با سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی کشور منعقد شده و سفر امروز اعضای کمیسیون عشایری مجلس به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد نیز در راستای تقویت نظارت های میدانی است.

وی تاکید کرد: حمایت از سبک زندگی عشایری، از سیاست های بوده و سبک زندگی عشایری که دامداری، کوچنده بودن و زندگی ایلی و طایفه است باید حفظ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکان دائم عشایر سیاستی شکست خورده است

اسکان دائم عشایر سیاستی شکست خورده است