مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 12:552021-11-22اقتصادي

8 دلیل عمده افزایش مصرف مشترکین خانگی


مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با اشاره به 8 عامل مصرف برق بالاتر از الگوی مشترکان گفت: با استفاده از تجهیزات متعارف برقی می توان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

- به نقل از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به عوامل سوق از خوش مصرفی به سمت پرمصرفی یا بدمصرفی اظهار کرد: حدود 86 درصد مشترکان خانگی کمتر از 300 کیلووات ساعت (مصرف تا الگوی مصرف در ماه های گرم) در ماه مصرف می کنند، بنابراین در صورت توجه به چگونگی مصرف و البته استفاده از تجهیزات متعارف برقی، تمامی مشترکان می توانند مصرف خود را به گونه ای مدیریت کرده که همواره کمتر از الگو، برق مصرف کنند.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث می شود مشترکان بیش از سقف الگوی مصرف استفاده کنند، اضافه کرد: عواملی همچون استفاده از تجهیزات کم بازده به خصوص یخچال، فریزر، استفاده از چند یخچال، عدم توجه به خاموش کردن تجهیزات برقی در صورت عدم نیاز به آنها (مثل تلویزیون، لامپ اضافه و کولر)، استفاده از کولر گازی در مناطق مرکزی و شمالی کشور و استفاده از یک انشعاب خانگی برای چند مکان مهم و تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر ادامه داد: استفاده از انشعاب خانگی برای مصارف دیگر (از جمله برق عمومی، چاه آب و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 دلیل عمده افزایش مصرف مشترکین خانگی

8 دلیل عمده افزایش مصرف مشترکین خانگی