مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 12:352021-11-22اجتماعي

جولان 600 دستگاه اتوبوس های فرسوده در خیابان های تبریز


این روزها نفس کشیدن در شهر سخت شده و در این وانفسای آلودگی، اتوبوس های فرسوده هم بیخیال تمام مشکلات هوا، در حالی که دود از اگزوز آنها بیرون می آید در رفت و آمد هستند و مسافر سوار و پیاده می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اوگان اتوبوسرانی تبریز با ظرفیت جابجایی روزانه 800 هزار نفر از جمعیت 1.

8 میلیون نفری این کلان شهر در سال های گذشته با چالشی به نام فرسودگی مواجه بوده است.

شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با داشتن بیش از 700 دستگاه اتوبوس تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه 800 هزار نفر از شهروندان را جا به جا می کرد که از این تعداد حدود 150 هزار نفر توسط مسیر تندرو، موسوم به بی.

آر.

تی از غرب به شرق تبریز و بالعکس جابه جا می شدند.

با توجه به وجود مشکلات مربوط به تامین اتوبوس و فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری تبریز، میانگین اتوبوس های فعال تبریز در بهترین حالت به 550 دستگاه در روز کاهش پیدا کرده است که مشکلی جدی در زمینه فراهم شدن امکان حمل و نقل عمومی به عنوان نیاز ضروری شهر و شهروندان و شاخص اساسی در کاستن از میزان آلودگی هوا به دلیل تردد خودروهای شاخصی محسوب می شود.

   اهمیت ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم بر اساس آمار و اطلاعات موجود بیش از 60 درصد آلودگی هوای تبریز به ویژه در فصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان 600 دستگاه اتوبوس های فرسوده در خیابان های تبریز

جولان 600 دستگاه اتوبوس های فرسوده در خیابان های تبریز