مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 10:252021-11-22بين الملل

مسائل مرزی محور رایزنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و تاجیکستان


وزرای امور خارجه قرقیزستان و تاجیکستان در حاشیه نشست «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» در شهر دوشنبه با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل مرزی گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، روسلان قزاق بایف وزیر امور خارجه قرقیزستان با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان در حاشیه نشست اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی در شهر دوشنبه با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل مرزی گفت وگو کردند.

در این دیدار گفت وگوی سازنده در مورد موضوعات مهم در روابط قرقیزستان و تاجیکستان انجام شد و چشم اندازهایی برای ایجاد بیشتر فعالیت های مشترک سودمند، در پلتفرم های چندجانبه بین المللی تشریح شد.

شایان ذکر است که در این دیدار، به منظور رسیدگی موثر به وظایف اولویت دار و تعمیق بیشتر همکاری های دوجانبه، بر لزوم افزایش کارایی اقدامات در چارچوب شورای هماهنگی بین دولتی تاکید شد.

همچنین طرفین بر لزوم ایجاد کار گروه های عملیاتی بین دادستانی کل، وزارتخانه های کشور و سایر نهادهای مجری قانون برای حل و فصل سریع مسائل و حفظ حقوق و منافع شهروندان دو کشور توافق کردند.

قزاق بایف تاکید کرد: هدف طرف قرقیزستان تکمیل هرچه سریعتر ثبت قانونی مرز دولتی دو کشور است که تأثیر مثبتی بر کل روابط بین دو کشور خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل مرزی محور رایزنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و تاجیکستان

مسائل مرزی محور رایزنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و تاجیکستان