مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 09:452021-11-22فرهنگي

کشف جدید باستان شناسان ایران و فرانسه در شمال خراسان


سومین فصل از کاوش های باستان شناسی محوطه «ویرانشهر» خراسان شمالی که به ظنّ بیشتر تاریخ نگاران و باستان شناسان، خاستگاه پادشاهان اشکانی بوده است، - سومین فصل از کاوش های باستان شناسی محوطه ویرانشهر خراسان شمالی که به ظنّ بیشتر تاریخ نگاران و باستان شناسان، خاستگاه پادشاهان اشکانی بوده است، توسط هیأت مشترک باستان شناسی ایران و فرانسه، به یافته های جدید و مهمی از معماری اشکانی و ساسانی در مرزهای ایران منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این فصل از کاوش به سرپرستی مشترک میثم لباف خانیکی و روکو رانته، در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موزه لوور فرانسه انجام شد.

میثم لباف خانیکی، سرپرست ایرانی هیأت باستان شناسی محوطه ویرانشهر گفت: سومین فصل کاوش های باستان شناسی در این محوطه واقع در 10 کیلومتری شمال شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی، که با مجوز پژوهشگاه صورت گرفت، به نتایج مهمی درباره معماری دوره اشکانی و ساسانی در منطقه شمال خراسان انجامید.

او ادامه داد: بقایای معماری نشان می دهد محوطه ویرانشهر در میانه حصاری مربع شکل محصور بوده و عرصه ای به وسعت 14 هکتار را پوشش می داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف جدید باستان شناسان ایران و فرانسه در شمال خراسان

کشف جدید باستان شناسان ایران و فرانسه در شمال خراسان