مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 09:152021-11-22اقتصادي

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی در خراسان رضوی


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام های سبک و سنگین در خراسان رضوی خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام های سبک و سنگین در خراسان رضوی خبر داد.

محمدرضا بهروزیان شریف اظهار کرد: در این طرح سه میلیون راس دام سبک و 165 هزار راس دام سنگین استان در طی مدت 2 ماه واکسینه می شود.

وی افزود: تب برفکی از بیماری های بسیار مسری بوده و می تواند باعث ایجاد تلفات در بره، بزغاله و گوساله ها شده و کاهش تولید شیر و گوشت را در بر داشته باشد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به لزوم ایجاد ایمنی مناسب در دام ها و به منظور جلوگیری از هر گونه ضرر و زیان احتمالی اولویت واکسیناسیون در این طرح با دام عشایر، کانون های تب برفکی در سال های گذشته و روستاهایی با جمعیت دامی بالاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بهروزیان گفت: واکسیناسیون در دامداری های صنعتی کمافی السابق با واکسن های بهادار و توسط همکاران بخش خصوصی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی در خراسان رضوی

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی در خراسان رضوی