مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 08:252021-11-22اقتصادي

رفع مشکل آب شرب سنندج و بانه در اولویت قرار بگیرد


معاون امور عمرانی استانداری کردستان گفت: رفع مشکل آب شرب سنندج و بانه در اولویت قرار بگیرد.

- شهرام ملکی امروز ( اول آذر) در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی عنوان کرد: برای حل مشکل تأمین آب شرب بانه باید از اجرای طرح های جایگزین استفاده کرد.

معاون امور عمرانی استانداری عنوان کرد: اکنون با مشکل حاد تأمین آب در شهر بانه مواجه هستیم و امیدواریم وزارت نیرو با اجرای طرح های جایگزین، مشکل تامین آب شهر بانه را رفع کند.

شهرام ملکی خواستار رصد و پیگیری مشکل آب شهر بانه و سنندج توسط تیمی ویژه در وزارت نیرو شد و اضافه کرد: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج نیز، سه کیلومتر آن اجرا شده و برای تکمیل آن 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی به اجرای طرح های تعادل بخشی در استان اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای کردستان در زمینه انسداد چاه های غیرمجاز، ممانعت از اضافه برداشت چاه های مجاز و اصلاح پروانه های موجود، عملکرد بسیار خوبی داشته و در بحث اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی هم در کشور پایلوت بوده و بسیار موفق است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان به استفاده از 719 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی و 493 میلیون مترمکعب آب سطحی در استان اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود در قانون بودجه سال آینده، اعتباری ویژه بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکل آب شرب سنندج و بانه در اولویت قرار بگیرد

رفع مشکل آب شرب سنندج و بانه در اولویت قرار بگیرد