مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 07:152021-11-22اقتصادي

فرار به جلوی دولت هند در طرح ادعای سهم 30 درصدی میدان گازی فرزاد ب ایران


آنچه ایران به عنوان حق کنسرسیوم هندیِ کاشف میدان گازی فرزاد B به رسمیت می شناسد «سهم کنسرسیوم هندی در مشارکت در توسعه میدان» است نه «سهم 30 درصدی در بهره برداری از میدان حتی در صورت عدم مشارکت در توسعه»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روزنامه هندی اکونومیک تایمز،  ماه گذشته از قول مقامات این کشور از مناقشه گازی جدید بین ایران و هند خبر داد، بر مبنای گزارش این روزنامه هندی، مقامات دولت هند ادعا کرده بودند که حتی اگر شرکت ایرانی با همکاری یک کشور خارجی دیگر به توسعه میدان فرزاد B در ایران بپردازد، آنها حق 30 درصدی بهره وری از این پروژه را دارند.

یک مقام دولتی هند در این باره آن را اجرا می کند، سود دریافت کند .

  تصویر 1- میدان گازی فرزاد B همزمان با انتشار برخی شایعه ها درباره واگذاری میدان گازی چالوس به روسیه و چین توسط ایران، حال این بار نوبت به حاشیه سازی درباره روابط ایران و هند شروع شده است و زمزمه های خبر مربوط به حق 30 درصدی هند در بهره وری از میدان گازی فرزاد B در فضای مجازی منتشر شده است.

اما ماجرای سهم 30 درصدی هندی ها در میدان گازی فرزاد B چیست؟ * کناره گیری دوباره هندی ها از پروژه میدان فرزاد B به بهانه تحریم ها مذاکرات توسعه میدان فرزاد B در سال 2008 با شرکت ONGC هند آغاز شد و طرفین به توافق رسیدند اما طرف هندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار به جلوی دولت هند در طرح ادعای سهم 30 درصدی میدان گازی فرزاد ب ایران

فرار به جلوی دولت هند در طرح ادعای سهم 30 درصدی میدان گازی فرزاد ب ایران