مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 06:452021-11-22پزشكي

آیا تزریق دز سوم واکسن کرونا برای همه ضروری است؟


مطالعات علمی در این زمینه محدود و مستلزم تکمیل تحقیقات پزشکی است، اما مطالعات اولیه در این رابطه نشان می دهد که می توان از انواع متفاوت واکسن استفاده کرد.

- براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نزدیک به 65 درصد از مردم کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند، اما آیا دریافت دز سوم این واکسن نیز برای همه شهروندان فارغ از سن، جنس و بیماری زمینه ای ضروری است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، واکسیناسیون کرونا که از بهمن سال 1399 بر اساس سند ملی واکسیناسیون در ایران آغاز شد، به گفته مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرز 100 میلیون دز تزریق هم گذشته است.

براساس آمار رسمی، تا کنون 56 میلیون و 653 هزار و 947 نفر دُز اول، 44 میلیون و 726 هزار و 47 نفر دُز دوم و 765 هزار و 235 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 102 میلیون و 145 هزار و 229 دُز رسید.

بنابر این آمار، بیش از 80 درصد هموطنان در کشور واکسن کرونا را تزریق کرده و واکسیناسیون 65 درصد جامعه هدف نیز تکمیل شده است.

اما اولویت و ضرورت دریافت دز سوم (تقویتی) این واکسن برای گروه های جمعیتی متعدد، فارغ از سن و جنس و بیماری زمینه ای چگونه خواهد بود؟ دز سوم (تقویتی) واکسن کرونا که تحت عنوان دز یادآور هم شناخته می شود، با هدف حفظ و افزایش پاسخ ایمنی بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تزریق دز سوم واکسن کرونا برای همه ضروری است؟

آیا تزریق دز سوم واکسن کرونا برای همه ضروری است؟