مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 03:152021-11-21اقتصادي

آمار مبهم معوقات بانکی


 از آنجا که بانک مرکزی از سال های گذشته تاکنون تغییرات مطالبات معوق بانک ها را به صورت شفاف، دقیق و مستمر اعلام نمی کند، هر بار اعلام این رقم با شائبه های زیادی مطرح می شود که اکنون نیز رقم 236 هزار میلیارد تومان اعلام شده از سوی وزارت اقتصاد در این رابطه .

-  از آنجا که بانک مرکزی از سال های گذشته تاکنون تغییرات مطالبات معوق بانک ها را به صورت شفاف، دقیق و مستمر اعلام نمی کند، هر بار اعلام این رقم با شائبه های زیادی مطرح می شود که اکنون نیز رقم 236 هزار میلیارد تومان اعلام شده از سوی وزارت اقتصاد در این رابطه ابهامی ایجاد کرده که نحوه محاسبه این رقم به چه صورت بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از درخواست وزیر اقتصاد از بانک مرکزی برای الزام بانک ها نسبت به انتشار اسامی ابربدهکاران خود در هر سه ماه یکبار، از سوی سرپرست معاونت امور بانکی وزارت اقتصاد میزان مطالبات غیرجاری شبکه بانکی تا پایان شهریور ماه 236 هزار میلیارد تومان اعلام شد.

علاوه بر این، سخنگوی قوه قضاییه در نشست اخیر خود از انجام اقدامات موثر در وصول مطالبات بانک ها خبر داد و گفت که در دو سال گذشته معادل 49 هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق با اجرای ثبتی وصول شد.

اما با توجه به اینکه توضیح و تشریحی از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در این رابطه اعلام نشده و آنچه از آمار مطالب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار مبهم معوقات بانکی

آمار مبهم معوقات بانکی