مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 21:202021-11-21سياسي

متخصصان علوم انسانی کشور چه قدر تئوری سازی کرده اند؟


عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به اینکه کشور ما بسیار ویژه است و حکومت ما اسلامی است و عمدتا بر اساس فقه اسلامی اداره می شود در مقایسه با بسیاری از کشورها، - شرایط کشور ما ویژه است و بنابراین باید تئوری ها را براساس شرایط کشور خود اصلاح کنیم و یا اگر قابل اصلاح و تطبیق با شرایط ما نیست، تئوری سازی کنیم.

دکتر سید مرتضی افقه در گفت وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت و جایگاه ایران در تولید علوم انسانی، اظهار کرد: مدتی است که روی این مساله نقد می کنم؛ متاسفانه به صورت کلی متخصصین علوم انسانی و به صورت خاص متخصصین اقتصاد، تبدیل شده اند به گیرنده تئوری های وارداتی بدون اینکه کمترین تغییری در مفروضات آن ایجاد کنند.

وی افزود: متخصصین علوم انسانی کشور در واقع بدون ایجاد کمترین تغییر در تئوری ها و متناسب کردن آن ها با شرایط فلسفی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از آن استفاده می کنند و ما در این زمینه، بسیار مشکل داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در علوم انسانی باید تئوری سازی شود زیرا با انسان ها سر و کار دارد و ضروری است؛ البته متخصصین اجتماعی و اقتصادی تلاش کرده اند که بر اساس شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور تئوری سازی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصصان علوم انسانی کشور چه قدر تئوری سازی کرده اند؟

متخصصان علوم انسانی کشور چه قدر تئوری سازی کرده اند؟