مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 21:152021-11-21پزشكي

دردی که درمان ندارد


اگر فردی مبتلا به نشان دادن واکنش حسادت باشد، ممکن است هیجانات منفی زیادی مانند خشم، اضطراب و حتی افسردگی را از خود نشان بدهد.

- بهروز ادهمی در گفت وگو ایسنا با اشاره به این که حسادت، یک واکنش هیجانی است، اظهار کرد: این فعل یعنی آرزو کردن زوال نعمت از کسی که آن را به دست آورده است، یعنی دوست داشته باشیم نعمت ها و پیشرفت های دیگران گرفته و به ما داده شود.

وی با اشاره به این که حسادت، یک واکنش هیجانی است که از دوران کودکی در تمام افراد دیده می شود، عنوان کرد: همین که یک کودک سه ساله از دادن وسایلش به دیگران امتناع می کند و می خواهد همه چیز برای خودش باشد، حس حسادت ایجاد شده است.

ادهمی ادامه داد: این واکنش در کودکان کاملاً طبیعی است ولی اگر در افراد بزرگسال دیده شود ممکن است مشکلات زیادی را در فرد ایجاد کند، در دوران کودکی، این واکنش نا آگاهانه است ولی در بزرگسالی کاملاً آگاهانه ایجاد می شود.

این روانشناس با اشاره به این که حسادت کاملاً آموختنی است و اگر در فردی دیده شود، قطعاً ریشه در نوع تربیت والدینش دارد، عنوان کرد: همین که والدین به طور مداوم کودکشان را با دیگران مقایسه می کنند در واقع به او این مسأله را می فهمانند که همه خوبی باید برای تو باشد و این امر به مرور زمان در فرد تثبیت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردی که درمان ندارد

دردی که درمان ندارد