مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 15:052021-11-21بين الملل

نشنال اینترست: خرید اس-400 توسط ایران، آمریکا را به دردسر می اندازد


نشریه آمریکایی با توجه به تمایل ایران و روسیه برای همکاری نزدیک در بحث نظامی، به احتمال خرید سامانه پدافندی «اس-400» روسیه توسط ایران پرداخته و آن را خبری بد برای نیروی هوایی آمریکا دانسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مطلبی با توجه با اظهارات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران که از احتمال فروش سامانه های دفاع هوایی اس-400 روسیه به ایران به رغم نگرانی های آمریکا گفته بود، این مسئله را برای نیروی هوایی آمریکا دردسرساز دانسته است.

  در این مطلب به بحث آسیب پذیری رادارگریزی جنگنده ها و بمب افکن های آمریکایی اشاره شده و آمده است: وقتی صحبت از (سامانه های) دفاع هوایی قدیمی یا موجود روسیه می شود که ایران به داشتن آن شناخته می شود، این ادعا که رادارگریزی بسیار آسیب پذیر خواهد بود، دستکم بسیار قابل تردید است.

این رسانه آمریکایی سپس اذعان کرده با این حال، سامانه های اس-400 ارتقا یافته و البته اس-500 ممکن است سناریوی کمی متفاوتی داشته باشد.

نشنال اینترست این سوال را مطرح کرده که آیا اف-22، بمب افکن های بی-2 و حتی اف-35 می توانند در پرواز بر فراز ایران و سایر مناطق متخاصم خاورمیانه آسیب پذیر باشند؟ و در ادامه نوشته، در حالی که چنین سناریویی در سال های اخیر با هیچ تخمینی وجود نداشته، وضعیت موج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشنال اینترست: خرید اس-400 توسط ایران، آمریکا را به دردسر می اندازد

نشنال اینترست: خرید اس-400 توسط ایران، آمریکا را به دردسر می اندازد