مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 13:152021-11-21اقتصادي

85 رشته صنایع دسته در قالب 15 گروه در خراسان جنوبی فعال است


سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از وجود 85 رشته در قالب 15 گروه صنایع دستی در استان خبر داد.

- اظهار کرد: از حدود 17 گروه صنایع دستی کشور 15 گروه صنایع دستی در خراسان جنوبی فعال است که مهم ترین آنها گروه های صنایع دستی نساجی سنتی، بافته های داری و رو دوزی های سنتی است.

وی بیان کرد: 2 گروه صنایع دستی دیگر مانند صنایع دستی دریایی و… به دلیل شرایط جغرافیایی استان در خراسان جنوبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از حدود 300 رشته صنایع دستی کشور، حدود 85 رشته در نقاط مختلف خراسان جنوبی وجود دارد و بیشتر برند سازی در گروه نساجی سنتی استان و بعد از آن در گلیم بافی و سفره ادبی انجام شده است.

اسدپور گفت: در فرش هم برند سازی در استان انجام شده اما میراث فرهنگی متولی آن نمی باشد.

سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی عنوان کرد: تا کنون بیشتر در زمینه احیای صنایع دستی کار کرده ایم و با توجه به اینکه جوانان علاقمندی بسیاری برای فعالیت در رشته های صنایع دستی از خود نشان داده اند و با کسب و کار بیشتر آشنایی دارند آنها برای برند سازی اقدام می کنند.

وی با تاکید بر اینکه برند سازی از اصول اولیه کار در صنایع دستی است، اضافه کرد: برای تسهیل برند سازی علاوه بر مشاوره به افراد متقاضی انجام این کار، کارگاه های برند سازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 رشته صنایع دسته در قالب 15 گروه در خراسان جنوبی فعال است

85 رشته صنایع دسته در قالب 15 گروه در خراسان جنوبی فعال است