مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 10:302021-11-21بين الملل

شناسایی بقایای اجساد 102 دانش آموز سرخپوست اینبار در نبراسکای آمریکا


گروهی از محققان در ایالت نبراسکای آمریکا گفتند بقایای اجساد بیش از 100 تن از دانش آموزان سرخپوست بومی جان باخته را در محل یک مدرسه شبانه روزی مخصوص سرخپوستان که در فاصله سالهای 1884 و 1934 تحت مدیریت دولت فدرال قرار داشت، - یافته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه گاردین گزارش داد، این مدرسه واقع در شهر جنوآ در ایالت نبراسکای آمریکا طی سالهای 1884 تا 1934 توسط دولت فدرال آمریکا اداره شده و از بابت اعمال کار شاقه و مجازاتهای بی رحمانه شهرت داشت و جستجو برای گورستان محل دفن بسیاری از سرخپوستان بومی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، این اعمال شاقه و مجازاتهای بی رحمانه نسبت به این دانش آموزان سرخپوست رایج بوده و تعداد زیادی از آنها بر خلاف میلشان از خانواده ها و سرزمینهایشان جدا شده و برای آنها صحبت کردن به زبان مادری شان ممنوع شد و همچنین آنها را در تلاش برای حذف فرهنگ سرخپوستی و مطیع ساختن مجبور به گرویدن به مسیحیت کردند.

خبر کشف اجساد این دانش آموزان از سوی گروه موسوم به پروژه دیجیتال آشتی مدرسه سرخپوستان جنوآ، یک پروژه مشارکتی میان دانشگاه نبراسکا-لینکلن (UNL)، بنیاد مدرسه سرخپوستان جنوآی آمریکا و نوادگان و نمایندگان پنج قبیله نبراسکا اعلام شده و یکی از مهمترین تحولات مربوط به این پروژه از زمان آغازش در سال 2017 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بقایای اجساد 102 دانش آموز سرخپوست اینبار در نبراسکای آمریکا

شناسایی بقایای اجساد 102 دانش آموز سرخپوست اینبار در نبراسکای آمریکا