مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 09:302021-11-21اقتصادي

شناسایی لوازم خانگی قاچاق پیچیده تر از موادمخدر


سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: موضوع مقابله با قاچاق لوازم خانگی در مقایسه با قاچاق مواد مخدر خیلی پیچیده تر است.

- به نقل از صدا وسیما حمیدرضا دهقانی نیا در گفتگو با رسانه ملی با بیان اینکه درحوزه قاچاق لوازم خانگی تاکنون کشفیات بزرگی انجام شده و ما منکر قاچاق لوازم خانگی نیستیم، گفت: باید به این نکته توجه کرد که موضوع مقابله با قاچاق لوازم خانگی در مقایسه با قاچاق مواد مخدر خیلی پیچیده تر است.

وی افزود: باید به این موضوع دقت کنیم که مواد مخدر به راحتی در هرمکانی قابل تشخیص است و مردم هم با آن مخالف هستند و گزارش می دهند، اما خیلی از لوازم خانگی قاچاق، با چشم قابل تشخیص نیستند که قانونی وارد کشور شده است یا بصورت قاچاق و همین موضوع، مقابله با قاچاق لوازم خانگی را دشوار می کند.

دهقانی نیا گفت:اینکه ما تصور کنیم یک قاچاقچی اینقدر کم هوش است که کالای بزرگی مثل یخچال را یکپارچه وارد کشور کند، نشان می دهد شناخت ما به موضوع قاچاق درست و دقیق نیست، به عنوان مثال یک شرکت کره ای درگذشته قطعات مختلف لوازم خانگی را جداجدا از گمرکات متفاوت وارد کشور می کرد و سپس این قطعات را در داخل کشور به یکدیگر متصل می کرد و محصول نهایی را تحویل مشتری می داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی لوازم خانگی قاچاق پیچیده تر از موادمخدر

شناسایی لوازم خانگی قاچاق پیچیده تر از موادمخدر