مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 07:252021-11-21سياسي

پافشاری مجلس بر محاکمه عاملان «کرسنت»/ جای پاسخگویی زنگنه کجاست؟


یک هفته پس از آنکه نمایندگان مجلس خواستار محاکمه عاملان فساد در پرونده کرسنت شدند، بیژن زنگنه می خواهد در گفت و گویی تلویزیونی به ابهامات کرسنت پاسخ دهد اما نمایندگان جای پاسخگویی او را دادگاه می دانند.

- حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس: هفته گذشته 266 نماینده مجلس در نامه ای به رییس قوه قضاییه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در قرارداد گازی کرسنت را خواستار شدند.

  در نامه مجلس به قوه قضاییه، نمایندگان با بازخوانی پرونده کرسنت و مفاسد رخ داده در آن یادآوری کرده بودند که این قرار داد که از ابتدا به دلیل تاثیر قطعی فساد در آن و عدم دریافت مجوزهای مربوطه، باطل بوده باعث شده است اولا اجرای قرار داد قبلی شرکت ملی نفت ایران با شرکت پترو ایران مبنی بر انتقال گاز میدان سلمان به عسلویه متوقف شود و جمهوری اسلامی ایران از برداشت گاز از میدان مشترک محروم گردد، ثانیا شرکت های اماراتی در مدت بیست سال گذشته، میلیاردها دلار سهم گاز ایران از میدان گازی مشترک را به امارات منتقل کنند.

در بخشی این نامه تاکید شده بود: متاسفانه کسانی که در تنظیم قرارداد به صورت مفسده آمیز نقش داشتند، با برخی اقدامات و عدم دفاع صحیح موجب تضرر کشور در رای منفی دیوان داوری شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پافشاری مجلس بر محاکمه عاملان «کرسنت»/ جای پاسخگویی زنگنه کجاست؟

پافشاری مجلس بر محاکمه عاملان «کرسنت»/ جای پاسخگویی زنگنه کجاست؟