مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 06:002021-11-21حوادث

محیط زیست: پلنگ ایرانی ساوجبلاغ بر اثر هاری تلف شده است


از آنجا که هیچ نشانه ای مبنی بر زخمی شدن و همچنین تلف شدن آن با سلاح شکاری وجود نداشت، برای بررسی بیشتر، عملیات کالبدشکافی و همزمان نمونه برداری از لاشه برای تست هاری انجام و به آزمایشگاه ارسال شد.

- از آنجا که هیچ نشانه ای مبنی بر زخمی شدن و همچنین تلف شدن آن با سلاح شکاری وجود نداشت، برای بررسی بیشتر، عملیات کالبدشکافی و همزمان نمونه برداری از لاشه برای تست هاری انجام و به آزمایشگاه ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به کشف لاشه یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات البرز، گفت: این پلنگ بر اثر هاری تلف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فردین حکیمی گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی که در اوایل آبان ماه سال جاری در منطقه سیرود از توابع شهرستان ساوجبلاغ تلف شده بود، بعد از کالبد شکافی و نمونه برداری و انجام آزمایش های تشخیصی، دلیل مرگ آن مبتلا بودن به بیماری هاری اعلام شد.

حکیمی افزود: از آنجا که هیچ نشانه ای مبنی بر زخمی شدن و همچنین تلف شدن آن با سلاح شکاری وجود نداشت، برای بررسی بیشتر، عملیات کالبدشکافی و همزمان نمونه برداری از لاشه برای تست هاری انجام و به آزمایشگاه ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آزمایش های انجام شده توسط دامپزشکی، موضوع مثبت بودن بیماری هاری و تلف شدن پلنگ ناشی از آن مورد تایید قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست: پلنگ ایرانی ساوجبلاغ بر اثر هاری تلف شده است

محیط زیست: پلنگ ایرانی ساوجبلاغ بر اثر هاری تلف شده است