مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 05:352021-11-21اقتصادي

کارکردهای اقتصادی فراموش شده باغستان سنتی قزوین


باغستان های سنتی قزوین بیش از 1000 سال قدمت دارد و در دوره های مختلف به عنوان محل تولید، اشتغال و ارتزاق جمع کثیری از مردم قزوین بوده است، - ایسنا/قزوین یک دکترای علوم اقتصادی گفت: باغستان های سنتی قزوین بیش از 1000 سال قدمت دارد و در دوره های مختلف به عنوان محل تولید، اشتغال و ارتزاق جمع کثیری از مردم قزوین بوده است، متخصصان علم اقتصاد شهری معتقدند وجود باغستان به عنوان یک عامل مولد در جهت توسعه پایدار شهری عمل می کند.

فرشاد فصاحت در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: باغستان های سنتی شهر قزوین بیش از 1000 سال قدمت دارد، در گذشته 3800 هکتار وسعت داشته و در دوره های مختلف به عنوان محل تولید، اشتغال و ارتزاق جمع کثیری از مردم قزوین بوده است، آبیاری باغستان توسط رودخانه فصلی بازار، وشته و ارنجک انجام می شد، این رودخانه های فصلی از کوه های شمالی شهر سرچشمه می گرفتند و باغستان به واسطه آب های جاری این رودخانه ها و سیلاب آن ها آبیاری می شد.

وی ادامه داد: در باغستان بیش از 14 هزار قطعه باغ وجود دارد که همواره توسط مردم اداره می شد که همین امر باعث مزیت رقابتی قزوین نسبت به سایر شهرهای کشور شده است.

باغستان های سنتی از مراکز اشتغال و درآمدزایی بیش از 4500 خانوار به صورت به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیرمستقیم است و ارزش تولیدات آن حدود پنج میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکردهای اقتصادی فراموش شده باغستان سنتی قزوین

کارکردهای اقتصادی فراموش شده باغستان سنتی قزوین