مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 05:102021-11-21پزشكي

چرا در کوه دچار گرفتگی عضلات می شویم؟


پزشک ورزشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه گرفتگی عضلات هنگام کوهنوردی را مربوط به علل مختلفی دانست و به بیان راهکارهایی برای جلوگیری از این حادثه پرداخت.

- دکتر تورج خدیری در گفت و گو با ایسنا، از گرفتگی عضلات به عنوان یکی از حوادث کوهستان نام برد و اظهار کرد: تا مدت ها پیش اعتقاد بر این بود که برخی مسائل مانند دهیدارته شدن یا همان کم آبی بدن، بالانس الکترولیت های بدن و استفاده بیش از حد از عضله روی گرفتگی عضلات اثر مستقیم دارد، اما اخیرا علاوه بر این موارد، مکانیسم دیگری هم برای این مسئله اضافه شده است.

وی ادامه داد: در هر عضله عصبی وجود دارد که به آن پیام رسانی می کند، گاها اتفاقاتی در این گیرنده های عضلانی و اعصاب رخ می دهد که گرفتگی عضله را بدنبال دارد، این اتفاقات همان خستگی عصبی هستند.

این پزشک ورزشی گفت: برای نمونه زمانی که برای طولانی مدت در یک نقطه بنشینیم و یا اینکه در یک حالت خاص طولانی مدت قرار بگیریم، دچار همین مشکل و گرفتگی عضلات می شویم، بنابراین این نوع از گرفتگی عضلات مربوط به خستگی عصبی است.

وی افزود: با این توضیحات گرفتگی عضلات می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و کوهنوردان برای جلوگیری از آن می توانند کارهای مختلفی را انجام دهند، از جمله اینکه بدن باید مداوم دهیدراته یا پرآب باشد و سلول های آن بی آب نباشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در کوه دچار گرفتگی عضلات می شویم؟

چرا در کوه دچار گرفتگی عضلات می شویم؟